Uitnodiging Presentatie - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Dineke en Erika - WaarBenJij.nu Uitnodiging Presentatie - Reisverslag uit Staphorst, Nederland van Dineke en Erika - WaarBenJij.nu

Uitnodiging Presentatie

Door: Dineke en Erika

Blijf op de hoogte en volg Dineke en Erika

27 November 2008 | Nederland, Staphorst

Goedenavond, selamat malam,

Na ons ‘allerlaatste’ berichtje op de weblog, hier nogmaals een nieuw ‘allerlaatste’ berichtje, waarop wellicht nog één of twee ‘allerlaatste’ berichten zullen volgen. Kortom, je bent nog niet van ons af…

Daar zitten we dan, terug in Nederland en alweer redelijk gewend… ‘Dat mag ook wel’, zul je misschien denken, ‘jullie zijn immers alweer ruim vier maanden ‘thuis’’. En dat is waar. Maar vergeet niet, dat zo’n periode een impact heeft die je vooraf alleen kunt vermoeden, maar die we nu ten volle ervaren. Want hoewel het leven in Nederland niet noemenswaardig is veranderd, zijn wij zelf dat in zekere zin wel. En dan is het niet eens zo gemakkelijk om aan te geven waar die verandering precies zit, maar dat ’t er is, dat is zeker.

Vaak denken we nog terug aan deze geweldige periode. Want we lieten een stukje van onszelf achter: een groot aantal vrienden, maar ook onze ‘kinderen’, waar we ons betrokken bij voelden, waar we mee samenleefden en waar we mee lachten, praatten en meevoelden. En dat blijft je bij. We zijn er beiden achter gekomen, dat Nias ‘iets met je doet’. Wat precies, dat willen we jullie graag vertellen tijdens een presentatieavond die we gepland hebben. We merken namelijk dat veel mensen geïnteresseerd zijn in de verhalen en ook graag foto’s willen zien. Maar het is niet eenvoudig, zo niet onmogelijk, om in drie woorden uit te leggen hoe het leven daar geweest is. Daarom hebben we een avond gepland, waar jullie allemaal van harte uitgenodigd zijn. Neem ook vooral familie, vrienden, buren en iedereen die geïnteresseerd is, mee. We vinden het ontzettend leuk om iets te delen van onze ervaringen en ook hier geldt: hoe meer zielen, hoe meer vreugde!

Tijdens deze avond willen we graag iets vertellen van ons leven en werk op Nias, waarom we dit hebben gedaan en welke leuke en minder leuke momenten we gehad hebben. Via deze weblog of op een andere wijze heb je vast al veel hierover kunnen lezen, toch is het misschien leuk om hierbij ook wat meer beelden en filmpjes te zien. Want die hebben we en willen we graag laten zien. En natuurlijk zijn we helemaal beschikbaar voor eventuele vragen.
We zullen ook een collecte houden, waarvan de volledige opbrengst naar het weeshuis gaat. De tekorten zijn nog altijd schrijnend en we hebben een contactpersoon die met jullie geld het weeshuis zal voorzien van zeep, toiletartikelen, schoolspullen of wat er op dat moment ook maar nodig mag zijn.

En nog het belangrijkste uiteraard, namelijk waar, wanneer, enz…..

Locatie:
Konosch Nederland B.V.
Hanzeweg 18-22
Hasselt (OV) (zie routebeschrijving hieronder)

Datum/tijd: 27 december 2008, 20.00 uur.

Programma:
19.30 – 20.00 uur: koffie
20.00 – 20.45 uur: opening en PowerPoint-presentatie over onze voorbereidingen voorafgaand aan ons vertrek, het (samen)leven en werk op Nias, het contact met de mensen daar en onze terugkeer in Nederland
20.45 – 21.15 uur: pauze met een hapje en drankje
21.15 – 22.00 uur vervolg presentatie met meer filmpjes en beelden en een vragenronde

Zou je ons nog even willen laten weten of je van plan bent om te komen en met hoeveel personen? Uiteraard is dit niet bindend, maar dan kunnen we een beetje inschatten hoeveel mensen we kunnen verwachten.

Een hartelijke groet vanuit Utrecht en Alphen aan den Rijn. Ya’ahowu!

Dineke en Erika

Routebeschrijving naar Konosch in Hasselt:

Vanuit zuidelijke richting

Vanaf snelweg A28, afslag 18, Zwolle Zuid / Hasselt, volg de N331 richting Hasselt, voor Hasselt eerste afslag rechts (industrieterrein / Genemuiden), industrieterrein op,
bij de vierde straat rechts bevindt zich het hoofdkantoor van Konosch.

Vanuit noordelijke richting

Vanaf snelweg A28, afslag 22, Nieuwleusen / Hasselt, aan het einde van de afrit linksaf, doorrijden tot aan de verkeerslichten, rechtsaf de Hasselterweg op, weg vervolgen tot aan Hasselt (Vaartweg), bij Hasselt volgen 2 verkeerslichten, doorrijden tot aan T-splitsing, bij de T-splitsing, linksaf richting Zwolle (Zwartsluiserweg, N33), brug over, na de brug, eerste afslag linksaf (Industrieterrein / Genemuiden) het industrieterrein op, bij de vierde straat rechts bevindt zich het hoofdkantoor van Konosch.

• 27 November 2008 - 20:05

Pa De Vos: